JUST SHARING SOMETHING

welcome

You can be the peanut butter to my jelly..You can be the butterflies I feel in my belly..You can be the captain And I can be your first mate..You can be the chills that I feel on our first date..You can be the hero And I can be your sidekick..You can be the tear That I cry if we ever split..You can be the rain from the cloud when it's storming..Or you can be the sun when it shines in the morning.........nur_erna2000@yahoo.com

MALAYSIA JULANG PIALA AFF SUZUKI



SYABAS HARIMAU MALAYA

Diatas kejayaan pemain bola sepak malaysia... Hari jumaat ni cuti... yezza~

Malaysia Boleh!!

K.Rajagobal boleh tersenyum sambil tido memeluk piala AFF suzuki.. hihihi =)

lepas ni dapat "DATO" la dia... syok2... hihihi

SYABAS HARIMAU MALAYA!!

KENAPA KITA MASIH TERTIPU??


"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara “barangan buatan” yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.
1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.

Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi Muhamad ?
Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. So kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.


2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.
Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhamad selain susu dan madu.
Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck... Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.


3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan kegemaran Nabi Muhamad. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus,
namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.


5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi, Coke tu sangatlah beracun,
pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi).

6. Untuk pengetahuan,para kafir ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya
(sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua.

Firman Allah:
Wahai sekalian manusia!
Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik,
dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan,
kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.
Al-Quran
Surah Al-Baqarah
Ayat 168

Firman Allah:
Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu,
iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman.
Al-Quran
Surah Al-Maidah
Ayat 88

Firman Allah:
Oleh itu,
makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik,
dan bersyukurlah akan nikmat Allah,
 jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata.
Al-Quran
Surah An-Nahlu
Ayat 114

Akibat Bermain Api


Curang ni memang mengingatkan aku pada zaman sekolah dulu. Cinta Monyet la katakan Perghhh... statement aku tak agak-agak.

Okay..okay... I admit, memang aku pernah sort of curang la jugak dulu (huhuhu), tapi curang yang aku citer sekarang ni lain.

Woh! Relax beb... Tapi nie cite lain beb.. Hehehe.

Banyak yang beranggapan curang itu nikmat. Di alam hayalan kecurangan itu nikmat namun disaat kesadarannya telah pulih maka batin menjadi tersiksa, penyesalan berpanjangan apabila perbuatannya diketahui oleh pasangannya. Tentu saja yang menjadi korban bukan hanya dirinya sendiri tetapi juga pasangan dan anak-anak yang tidak berdosa juga menjadi korban secara psikologi mengalami gangguan. Saranan saya, jangan bermain api. Nanti terbakar lu pikir la sendiri.



Pernah saya bertemu dengan seorang lelaki muda. Ia tidak dapat melupakan kekasih gelapnya namun ia ingin melepaskan diri darinya. Ia merasa malu pada isterinya, malu pada orang lain, kenapa dia boleh curang dengan perempuan lain. Ia merasa berdosa atas semua perbuatan yang dilakukan. Perbuatan itu sudah setahun dilakukannya. Pada dasarnya dirinya bukan lelaki yang mudah tergoda, pertemuan itu bukanlah disengaja, kebetulan ada kegiatan bersama dan kekasihnya.

Lantas mengapa kecurangan itu terjadi? Awalnya ia melakukan hanya ingin menunjukkan ego lelaki yang menganggap dirinya mampu mendapat perempuan yang lebih cantik dari isterinya. Dia melakukan itu kerana isterinya pekerja bawahan yang dianggapnya terlalu "KAMPUNG" dan telah merendahkan harga dirinya sebagai suami. Tetapi layanan isterinyaterhadap dirinya amat baik.,dirasakanya ada perubahan dari sikap isterinya, lebih banyak memberi perhatian dan meluangkan masa untuknya. Dia mula berasa dirinya kotor malah dirinya amat tersiksa, sakit dan merasa berdosa dan hina. Kemudian ia bertindak untuk meminta pendapat seorang sahabatnya 'Abang Ali, tolong bantu saya agar terlepas dari perasaan salah dan boleh kembali bersama keluarga.' Ucapnya penuh insaf dan tangis. Saya mengajaknya untuk memperbanyak istighfar. Memohon ampun kepada Allah dan berjanji untuk tidak mengulangi lagi perbuatannya. Selanjutnya kami berdoa bersama.

Beberapa hari kemudian ia bersama isteri datang kembali ke Rumah Abang Ali. Keadaannya semakin baik, sedikit demi sedikit. Keluarga itu telah kembali aman dan bahagia. Semuanya bersyukur kepada Allah atas ujian yang telah dilalui dan kasih sayang Allah yang telah menyelamatkan keluarganya dari kehancuran. Subhanallah.

'Tanamkanlah kesabaran dalam menghadapi segala kesulitan, bencana dan kesengsaraan. Kesabaran merupakan akhlak yang mulia. Bersandarlah kepada Allah dan mintalah senantiasa perlindunganNya dari segala bencana dan penderitaan. Jangan berharap pertolongan dan perlindungan dari siapapun kecuali hanya kepada Allah.' (Ali bin Abi Thalib).

Wassalam.

KEKUATAN TUTUR KATA POSITIF



Ada seorang perempuan yang bersuamikan CHEF, begitu pandainya sang suami memasak sehingga selalu menemukan kelemahan isterinya dalam memasak. Selalu ada komen tajam dan pedas yang ia lontarkan. Sampai isterinya malas dan berhenti memasak. Kerana suatu musibah, suaminya meninggal dunia dan perempuan itu menikah lagi dengan karyawan disebuah perusahaan swasta.

Suatu hari isterinya bertanya, 'Pak, bagaimana masakanku?' Sang suami memuji bahwa seumur hidupnya baru kali ini makan makanan yang tersedap didunia. Setiap kali hendak berangkat kerja suaminya selalu mengatakan, 'Mama, aku selalu ingin pulang cepat karena mau menikmati masakan mama.'Pujian itu semakin membuat isterinya gemar memasak. Sampai akhirnya membuat restaurant yang terkenal dengan masakan yang enak tiada duanya.

KAWAN, tutur kata yang positif akan mendorong kita dan memberikan kepercayaan diri. Sudah sepatutnya kita untuk bertutur kata yang baik dan positif untuk memberikan motivasi dan semangat untuk orang-orang yang ada disekeliling kita untuk meraih impian. Kata-kata yang positif adalah anugerah yang terindah yang mampu merubah dunia menjadi lebih lebih baik.

Bertutur katalah yang baik atau diam (HR. Muslim).

Wassalam,

MyLALink

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MyAnniversary

Daisypath Anniversary tickers